Pages

Sunday, 6 November 2016

Currently reading.



Хей хей :)

Тъй като аз все още не съм психически подготвена да пусна есента да си отиде, макар и зимата вече да се опитва да почуква настойчиво на вратата, искам да ви приветствам в моето кътче с тази прекрасна снимка на есенна омая и да ви разкажа какво прочетох тази седмица и какво чета в момента. Мисля си, ако имам време, всяка неделя да пускам един такъв пост, който да играе ролята на нещо като неделен обзор за седмицата. Без повече приказки обаче, отивам да си взема чашата чай и се захващам с писането! :)

Към средата на седмицата изпаднах в някаква книжна криза. Четеше ми се нещо, но не знаех точно какво. В такива моменти на книжна черна дупка, обикновено прибягвам или към Роулинг, или към Геймън, защото те са двамата ми най-най-най-любими писатели, които съм сигурна, че когато се нуждая от разведряване и бягство от реалността, то те ще могат да ми го осигурят на 100%. 
Спрях се на Геймън, защото исках нещо леко и бързо, което да ми приповдигне настроението. Затова и прочетох "За щастие, млякото", която е просто толкова сладурска, забавна и очарователно странна, че няма как да не се хареса на всеки човек! 




А пък илюстрациите на Крис Ридъл са просто умопомрачителни!!! Такъв живот блика от тях, че сякаш са истински хора! 


Снощи успях да приключа една книга, която четях на киндела си всяка вечер преди лягане през седмицата, която се казва "Under rose-tainted skies" на Louise Gornall. Тази книга открадна парченце от душата ми, основно защото можех да почувствам през какво преминава Нора - главната ни героиня. Разказва се за едно момиче, което не може да излезне от къщата си, защото има агорафобия. Освен нея, тя страда още от тревожност, паник атаки, депресия и обсесивно-компулсивно разстройство. Един ден обаче случайно забелязва съседското момче и, разбира се, нещо се опитва да се зароди между тях. 

Ако сте харесали "Всичко, всичко" на Никола Юн, то определено смятам, че и тази много ще ви допадне, защото имат доста допирни точки. 


В момента се опитвам да дочета "Holding up the universe" - новата книга на Дженифър Нивън, която е авторката на "Всички наши места". В нея действието се развива около Либи, която преди няколко години е била най-тежкото момиче в Америка, и Джак, който страда от просопагнозия - когнитивно заболяване, което влияе на умението да разпознаваш лица. Джак не може да разпознае лицето нито на себе си, нито на някой от близките си. Научава се да разпознава хората по други отличителни белези като коса, походка или стил на обличане. 

За момента съм на около 70% от книгата и ми допада. Харесва ми, че героите са по-различни от тривиалните такива. Беше ми интерсно да науча и повечко факти за заболяването на Джак, което от научна гледна точка е страшно интересно! А аз като бъдещ учен, просто нямаше как да подмина. 



Вие какво прочетохте тази седмица и какво четохте през уикенда?

Усмивки и панди,
Криси

1 comment:

  1. "Holding Up The Universe" е навсякъде! Ще взема да я прочета и аз :D "Under Rose-tainted Skies" я виждам за първи път, но изглежда много интересна :)

    ReplyDelete