Pages

Thursday, 8 June 2017

Прочетени книги [Май 2017]



Въпреки че май месец беше пълен с изпити, кой от кой по-трудни, някакси успях да прочета не малко книги. Още по-изненадана бях, че много от тях заобичах.

Goodbye, things - Fumio Sasaki [поръчайте ТУК]

От около една година се интересувам доста от минимализъм и минималистичен начин на живот. Всичко започна с книгата на Мари Кондо и прерастна в една наистина огромна любов към намаляване на вещите ми. Книгата на Фумио Сасаки си я взех точно след изпита ми по физиология и неврология като награда за целия труд и въобще не съжалявам за покупката си. Фумио изключително ясно и сбито разказва за същината на минимализма, базирайки всичко на собствения си опит. Книжката е лека, приятна и информативна. Силно препоръчвам на всеки, който се интересува от темата. 


Doing it - Hannah Witton [поръчайте ТУК]

Попаднах на Хана един ден съвсем случайно в ютуб и започнах да гледам видеата й, които покриват теми като връзки, секс, здраве и много други на интимна тематика. Още от първото видео страшно много я харесах и като разбрах, че има книга, веднага реших да си я взема, защото ми бяха интересни темите, за които пише. Горещо препоръчвам тази книга на всеки един тийнейджър, че дори и на по-пораснали хора, защото в нея много ясно и красноречиво са обяснени неща, които по мое мнение трябва да ни преподават в училище, а не да научаваме случайно от интернет или приятели. 


A boy called Christmas - Matt Haig [поръчайте ТУК]

Знам, че тази книга е малко извън сезона си, но какво да направя като ме беше обзело някакво зимно настроение и ми се четеше нещо за елфчета и коледна магия. Досега не бях попадала на история, в която да се разказва как Дядо Коледа всъщност е станал този, който е, и ми беше страшно интересно. В самото издание има и много разнообразни илюстрации, които допринасят допълнително за преживяването. Задължително ще си я препрочета покрай Коледа. 


Дракони в Порутения замък - Тери Пратчет [поръчайте ТУК]

Принципно аз въобще не се разбирам със сборниците с разкази. Пробвала съм много пъти и повечето от тях са завършвали с гръм и трясък. Нямам си никаква идея защо това е така, за съжаление. Мислех си, че като е Сър Тери Пратчет, ще стоят по друг начин нещата, защото аз си падам по неговото творчество. Уви, това не стана. С триста зора успях да попрехвърля през пръсти разказите и като цяло май само 1-2 успяха да ми задържат вниманието. 


Малък наръчник по Хюга - Майк Викинг [поръчайте ТУК]

Една прекрасна малка книжка, която няма как да не допадне на почти всеки, защото събира в себе си толкова много уют и топлина. Отдавна й бях хвърлила око и съм доволна, че най-сетне я прочетох. Определено беше глезене на сетивата! Свещи, какао, пухкави одеяла, топли чорапки, запалена камина, приключение в книга. Ами как да не се харесат подобни преживявания! Много ми допадна, че авторът е вкарал не малко научни факти от института по щастие, в който работи в Дания, и мога да кажа, че научих доста интересни неща. Хюга определено е състояние на ума <3 


Как да бъдеш популярна - Мая ван Уейгънън [поръчайте ТУК]

Книгата беше изключително лека и приятна. Много ми допадна, че беше под формата на дневник, защото аз харесвам такъв тип повествование. За съжаление, самата книгата не ми беше толкова интересна, защото съм надраснала темите, които Мая засяга. Определено я препоръчвам на момичета между 10 и 14 години, защото те ще могат да я оценят най-много.


Аристотел и Данте откриват тайните на вселената - Бенджамин Алире Саенц [поръчайте ТУК]

Това е може би една от най-любимите ми книги, които съм чела някога! Дори не знам какво точно да ви споделя за нея, защото смятам, че нищо няма да е напълно достатъчно да улови красотата й! Стилът на писане на Бенджамин е толкова магически - едновременно лек, но и изненадващо дълбок. Ари и Данте са невероятни персонажи, които можем да проследим как израстват, как се променят и как, съвсем наистина, откриват тайните на вселената. Обожавам, че в книгата са засегнати темите за ролята и мястото на семейството, както и за хомосексуални връзки. Смятам, че е изключително важно да показваме на децата си, че няма никакво значение какъв е полът на този, който обичаш, защото любовта си е любов! ПРОЧЕТЕТЕ Я!


Слънцето също е звезда - Никола Юн [поръчайте ТУК]

Никола Юн успя да ме спечели с първата си книга - "Всичко, всичко" - и определено бях много развълнувана да прочета новото й произведение. Влюбих се още след първите 50ина странички. Много ми харесва, че главните ни герои - Наташа и Дейниъл - са от различни раси. Тя е афро-американка, а той - азиатец. Много ми допадна и колко противоположни характери са двамата, допълвайки се по изключителен начин. Съгласна съм, че любовта между тях става малко бързичко и може да мине за insta love, но аз поне я усетих правдоподобна и й се насладих напълно. Страхотно четиво за фенова на романтиката.


Piecing me together - Renee Watson [поръчайте ТУК]

Миналия месец прочетох книга на Рене и заобичах стила на писане и историите на мига. Затова реших да си взема и другата й книга, за да видя дали отново ще ми хареса толкова. Точно това и се случи! Мисля, че Рене ще се нареди в списъка ми с любими автори, от които ще си купя всичко, което издадат! Ако си падате по истории за афро-американци и "Black lives matter movement", то определено ви препоръчвам да погледнете книгата.


Saga volume 7 - Brian K. Vaughan and Fiona Staples [поръчайте ТУК]

Като за край на месеца, прочетох новият брой на Сага, който е един от най-любимите ми комикси. Илюстрациите са невероятни. Героите са изключително разнообразни. Самата история е много интересна. Ако се чудите кой комикс да четете, нека това да е Сага! Няма да сгрешите! 


9 книги и 1 графична новела. Никак не е зле! Особено имайки предвид, че повечето от тях прочетох през втората половина на май, защото първата беше пълна с изпити.

Вие какво интересно прочетохте?

Усмивки и панди,
Криси

No comments:

Post a Comment