Pages

Sunday, 25 June 2017

3 причини да прочетете "Слънцето също е звезда"


Хей хей :) 

Харесах Никола Юн страшно много още с първата й книга - "Всичко, всичко" - и бях изключително нетърпелива да прочета и новия й роман! За щастие, той не ме разочарова никак. Напротив! Даже много ми допадна. Ако ви е интересно да разберете какво ме впечатли най-много, останете с мен и прочетете надолу.

Искам само да вметна едно въпросче преди да започна - коя корица ви харесва повече? Ако трябва да съм напълно искрена, българската никак не ме грабна. Вие какво мислите?

Причина 1:

Расовото и културно разнообразие в книгата е на много високо ниво! Самата Никола и съпругът й имат различен културен произход. Тя е афро-американка от Ямайка, а той - американо-кореец. Главните герои в книгата споделят тяхното културно наследство и дори в един момент се зачудих дали не са се срещнали по подобен начин Никола и Дейвид.

Светът през последното десетилетие е станал толкова малък, благодарение на транспорта и технологичното ни развитие, че на всички ни се е налагало да се сблъскваме с много и разнообразни хора, от които се различаваме по много параметри. В края на деня обаче всички сме хора. Всички водим някаква борба и се стремим да постигнем мечтите си. Без значение какъв е цветът на кожата или вероизповеданието ни.


Причина 2:

Никола успява да ни покаже двете страни на една монета по един много лек и забавен начин. Говоря именно за наболелия проблем за същността на любовта. Съществува ли тя всъщност? Или може би е просто успешен плод на капитализма, който се опитва да ни пробутва всякакви продукти, слагайки им етикета "романтични"?

Главните ни герои - Наташа и Дейниъл - буквално са като паднали от различни планети. Може би даже и различни вселени. Тя е непоклатим рационалист и реалист, невярващ в такива фриволни неща като любов и романтика. Той пък е непоправим оптимист и дълбок романтик по душа, който вярва в красотата на любовта, първия трепет и липсата на случайности.

Сблъсъкът на две толкова крайни противоположности не би завършил добре. Никога не знаеш обаче. Много ми хареса начина, по който Никола ни показва, че вселената може да ти поднесе какви ли не изненади и да предизвика у теб емоции, които си се заричал, че никога няма да се случат на теб. Хайде де!


Причина 3:

Цялото действие се развива в рамките на един ден! Това не ви ли звучи като много интересна концепция? Честно казано, имах известни притеснения, че може да не е описано много добре и да звучи леко изкуствено, но въобще не беше така! Приятно изненадана останах от лекотата на изказа на Никола и през голяма част от времето наистина имах усещането, че гледам някакво телевизионно предаване на живо. Самия факт, че историята се развива едва ли не в истинско време, ме накара да почувствам героите по-близки до себе си и определено по-истински.

Ако си търсите леко, приятно и забавно четиво за летните горещини, когато сте на плажа или просто си пиете студеното фрапе, то определено ви препоръчвам да дадете шанс на "Слънцето също е звезда". Идеална е за точно това време от годината!

Усмивки и панди,
Криси

5 comments:

  1. В момента я чета и съм към края

    ReplyDelete
  2. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  3. Оо, предала си качествата на книгата по един удивителен начин и наистина ме накара да пожелая да я прочета! Преди месеци имах възможността да се докосна до първата творба от авторката, а именно - "Всичко, всичко" и останах запленена от стил й на писане и като цяло от сюжетната линия. Нямам обяснение защо по-рано не съм дала шанс на втората й книга, но след ревюто ти несъмнено ще го сторя :) Лека и книжна седмица ♥

    ReplyDelete
    Replies
    1. С две ръце и два крака те подканвам да започнеш книжката! Смятам, че историята е много сладка и увлекателна и че би се харесала на почти всеки :)

      Прекрасна книжна седмица и на теб <3

      Delete