Pages

Friday, 23 June 2017

Книжен Таг "Миг за поезия"

Хей хей :)

Как сте? Аз отдавна не съм редовна в книжния свят, но много искам да променя това! Смятам да пробвам да има публикации три пъти в седмицата, а именно в сряда, петък и неделя. Как ви се струва? И има ли някаква тема, по която бихте искали да говоря?

Някои от вас навярно знаят, че аз съм огромен фен на поезията и обичам както да чета, така и да пиша. Преди 1-2 седмици видях този прекрасен таг от блога на Книгоядец и просто нямаше как да подмина шанса да ви разкажа повече за голямата си любов към поезията. Дано ви бъде интересно :)

1. Кои са любимите ти поети?

Ох, това е толкова труден въпрос. Особено когато обичаш и се възхищаваш на толкова много хора! Ще се опитам да се спра да на трима - Недялко Йорданов, Никола Вапцаров и Петя Кокудева. Ако искате, можете да погледнете видеото ми в ютуб за любими поети - Любими поети Видео

2. Кои поети не харесваш?

В училище бях в доста опънати отношение с Атанас Далчев, защото неговата поезия просто не резонираше изобщо с мен. Безглаголността като похват никак не ми се нрави, а и като цяло неговите произведения ми се струваха не малко мрачни. Бях много доволна, че не се падна на матурата :D

3. Коя е любимата ти стихосбирка?

Много е трудно да назовеш една-единствена любима стихосбирка! Аз толкова много съм изчела, че направо не знам как да избера само една. Затова ще спомена няколко и се надявам някоя да ви запали любопитството :)



4. Кои са любимите ти стихотворения?

Преди няколко години по форумите и блоговете беше известна една поетеса - Caribiana - чиито стихотворения аз обожавах да чета! Нейният стил на писане е уникален по рода си и винаги успяваше да ме транспортира в един друг, дълбоко вълшебен свят!

Една обикновена любовна история

Казвам се Октомври. И съм тъжна.
Есенна съм някак. По душа.
Правя облаците страшно многодъждни.
После сядам на небето и мълча.
Късам жълтите листа с ръце от вятър.
(Просто нямам маргаритки. А пък днес
много ми се иска да узная
Той обича ли ме... Или не.)
Тук – таме закачам малко слънце.
Вместо пръстен или обеци.
Хладно ми е, сякаш, на разсъмване.
И покривам раменете си с мъгли.
Казвам се Октомври. И съм тъжна.
Влюбена до лудост във Април.
Няма как сезонно да се свържем...
Извинете ме...
Ще завали.
5. Четеш стихотворения в превод или оригинал?

Чета поезия само на български, руски и английски, защото това са езиците, които знам. Всичко останало чета в превод.

6. Четеш ли стихотворения от съвременни български автори?

Да! Обичам да подкрепям българското творчество, особено пък млади, прохождащи автори. От съвсем новите много харесвам Ралица Генчева заради докосващия и прост изказ. Определено я препоръчвам!

7. Стихотворение, което ти напомня за някоя книга.

Честно казано, не мисля, че има такова. Може би поезията на Едгар Алън По ми напомня на хорър книги, защото самият той е част от този жанр.

8. Стихотворение, което ти хрумва в момента:

Ооо аз даже си знам едно наизуст. То е на любимата ми Петя Кокудева!
На ъгъла с улица „Шумна“
Самотников има аптека.
Незнайно как му е хрумнал
в света на-чудатият лек

В десетки бурканчета фино
той стрива на прах самота.
И пита се който намине –
какво ли лекува пък тя?

Самотников с хъс и охота
разказва на всеки любезно,че в мънички дози самотен
да бъдеш е всъщност полезно.

Останеш ли сам, във покой,
по-лесно навътре се вглеждаш.
И разните мисли безброй
в главата сами се подреждат.
9. Стихотворение, което те вдъхновява:


10. Кое е последното стихотворение, което прочете?

Нямам никаква представа. Затова отворих tumblr и се разчетох. Попаднах на ето това, което ме докосна много.

Вие обичате ли да четете поезия? Ако да, кои са ви любимите поети или стихотворения?

Усмивки и панди,
Криси


No comments:

Post a Comment