Pages

Wednesday, 5 July 2017

Прочетени книги [юни 2017]



Хей хей :)

Месец юни не беше особено ползотворен откъм книги или по-точно дълги книги. Тъй като пътувах и бях често на гости, можех да нося със себе си по-леки и удобни за пренасяне книги.

Наскоро също преоткрих кварталната библиотека за пореден път и започнах да си взимам основно от нея книги. Затова и ще видите заглавия само на английски в тазмесечната равносметка. Аз живея в Шотландия и тук е напълно невъзможно да си намеря български книги, освен ако не си ги поръчвам, но, за съжаление, доставката хич не е евтина. Споделям, защото съм сигурна, че някой ще се зачуди защо чета предимно на английски.

Стига вече бърборене от моя страна! Нека започваме с книжките.

Persepolis - Marjane Satrapi

Аз съм голям фен на графичните романи и постоянно си търся нови за четене. Персеполис случайно я открих на рафта с комикси в библиотеката и моментално ми грабна окото, защото бях чувала, че е базирана на истински исторически събития. В книгата всъщност се разказва за детството и израстването на авторката в Иран по време на революцията. Останах приятно изненадана от историята! Дори научих много нови факти, свързани с персийското културно наследство и ислямското присъствие в Иран.


The Bookshop Girl - Sylvia Bishop

Изключително сладурска и забавна книжка, която прочетох точно в идеалния момент, в който се нуждаех от нея. Ако сте в читателски застой и си търсите нещо леко, което да прочетете бързо и да ви издърпа от застоя, то с две ръце и два крака препоръчвам тази малка книжка. В нея се разказва за Пропърти, която бива изоставена в книжарница и става част от семейството на собственичката. Когато вече е пораснала, благодарение на конкурс, тя и новото й семейство успяват да спечелят най-голямата и хубава книжарница в страната, но на каква цена? И какво приключение ги очаква?

Източник: тук

My Zero-Waste Kitchen - DK Publishing

От повече от година вече сериозно и задълбочено се интересувам от минимализъм и рециклиране. Намалих вещите си драстично, включително и книгите, което не вярвах, че бих могла да направя, честно казано. Но ето, че се случи.
Тази малка книжка беше повече интересна и сладка, отколкото полезна. Имаше тук-таме някои съвете и препоръки, които ми допаднаха, но като цяло очаквах да е доста по-практична.

Източник: тук

Tiara Friends 1: The case of the stolen crown - Paula Harrison

Моята ментална възраст е някъде между 5 и 8. Не се шегувам. Аз съм си дечко по душа и обичам винаги да имам под ръка някоя детска книжка, която да ме пренесе в някой чудат свят с много приключения.
Тази книжка беше идеалното четиво за книжния ми застой, защото я прочетох на един дъх и много се забавлявах с мистерията, която двете приятелки се опитваха да разрешат! Много ми хареса, че момичетата бяха представени силни, независими и справящи се сам-сами със ситуацията.


Flying with confidence - Patricia Smith

От няколко години доста ме е страх да летя. Не, че изпитвам някакъв огромен панически ужас, но ми е некомфортно да съм толкова високо в небето и далече от земята. Да, знам, че самолетите са направени да летят и функционират най-добре далече от земята, но въпреки тези рационални мисли, в мен остава някаква доза страх.
Тази книга е разделена на 2 части. В първата пилот на British Airways обяснява много лесно и детайлно как всъщност летят самолетите, какви неща могат да се объркат и какъв трейнинг преминават всички пилоти. Определено мога да кажа, че много ми помогна! Сега се чувствам с една идея по-спокойна.
Втората част съдържа психологични технихи за справяне със стрес, за които аз вече знаех, но смятам, че също са много полезни за начинаещи.


Tokyo Ghoul - Sui Ishida

В последно време се опитвам да навлезна в света на манга, защото ми е много интересно и любопитно. Засега не е като да съм чела много неща и да разбирам, но пък се старая.
Tokyo Ghoul беше малко странна в началото, но после ми подхвана интереса. Разказва се ghouls, които са същества, ядящи хора. Според мен са нещо средно между вампири и зомбита. Нашият главен герой по злощастни стечения на обстоятелствата се превръща в ghoul и историята започва от там. Ако обичате фентъзи, определено препоръчвам.


Малко по-скромен книжен месец откъм популярни и обичани заглавия, но мен това ме радва до някаква степен, защото обичам да откривам нови заглавия, които не получават толкова внимание. И те заслужават да бъдат обичани! Не е ли така?

Вие какво прочетохте? Открихте ли нов любимец?

Усмивки и панди,
Криси

2 comments:

  1. Винаги съм се възхищавала на любовта ти към "детските" книги (" "" " защото в крайна сметка кой може да каже дали са детски или не!?) Не, сериозно, всеки път с удоволствие разглеждам instagram-а ти, надявайки се да попадна случайно на някоя нова снимка, с която споделяш своето книжно попадение! Независимо дали са детски, за възрастни, малки или големи по обем, този месец, поне според мен, е бил наистина ползотворен :)
    Аз също попаднах на накои прекрасни заглавия, като "Четирите цвята на магията", "Златният мост", дори "Малкият принц" (да, точно така, прочетох това малко книжно съкровище чак на 17 години; така че те разбирам ;дд), а в момента пък съм захванала нещо малко по-.. хмм.. по-сериозно!? (не знам коя е най-точната дума), а именно "Яж, моли се и обичай". От година хвърлях око на тази книга и филма към нея и смятам, че нейното време най-сетне настъпи ^^ Е, малко се поовлякох! Пожелавам ти лека и книжна седмица :)

    ReplyDelete
  2. Чела съм ,, Всичко, всичко", ,, Хари Потър и философския камък", любимата ми част е таза, когато Хермаяни донесе огромна книга, каза,че тази книга я взе, защото искаше да прочете нещо ЛЕКО 😶
    Рон реагира като мен 😂😂😂
    Чела съм ,, Слънцето също е звезда", в момента чета ,, Фенка" - след като я свърша че прочета ,, Серафина" - книга 1, прочетох в началото и ми хареса още 2 страница.
    Надявам се да ти харесват мангите - чела съм манга
    Трябва да гледаш Аниме, ако си търсиш нещо без насилие предвагам ти ,, Kimi ni todoke" ☺

    ReplyDelete