Pages

Wednesday, 12 July 2017

3 причини да прочетете "Аристотел и Данте откриват тайните на вселената"


Хей :)

Ари и Данте успяха да откраднат частичка от мен. Звучи много драматично така поставено, но е истината. Влюбих се абсолютно безвъзвратно в тях двамата и семействата ми. Докато четях книгата, наистина се чувствах вкъщи. Случвало ли ви се е това някога? Толкова много ми уют ми донесе тази история.

Както се знам, сигурно мога да ви залея с 47638484 причини да прочетете една от най-любимите ми книги, но ще бъда по-скромна и ще ви поднеса само най-ключовите и специални по мое мнение. Без повече приказки обаче, нека започваме :)

Причина 1:

Бенджамин ни поднася една много нетрадиционна любовна история за времето си, а именно 80-те години на миналия век. Ари и Данте се запознават съвсем случайно на публичен басейн, където Данте се опитва да научи Ари да плува. От този момент те стават почти неразделни.

Има нещо толкова красиво и сурово в различията им! Ари е интровертен и саможив, докато Данте е ходещо слънце и непоправим романтик. Връзката, която се заформя помежду им, е толкова естествена, че на моменти се усеща сякаш цялата вселена им е помогнала да се случи.

Причина 2:

Забелязвали ли сте колко рядко всъщност присъстват родители в тийн романите? Дам, почти никога. Сякаш тези деца са бездомни и отвързани да си чупят главата както намерят за добре, без да има кой да им налее поне малко разум в главата. Не знам за вас, но на мен това ми се струва изключително нереалистично!

В "Аристотел и Данте откриват тайните на вселената" родителите взимат активно участие! Проследяваме проблемите на бащата на Ари, свързани с войната във Виетнам. Наслаждаваме се на прекрасната връзка на родителите на Данте, които са толкова сладички! Дори можем да си откраднем и моменти с много други роднини на семейството на Ари. Много ми хареса! :)

Причина 3:

Стилът на писане на Бенджамин е просто превъзходен. Макар че, според мен, това е меко казано. Той някакси успява не просто да пише, но умело и завладяващо да разказва история, която не е чак толкова оригинална. Това, което прави книгата по-открояваща се, е именно начинът на поднасяне.

Главите са кратки, даже някои много кратки, но всяка една си тежи на мястото. Всяка една кратко и ясно успява да ни каже нещо много по-дълбоко, да ни сподели момент от живота на момчетата, заради който да ги обикнем още повече.

Бенджамин не просто пише. Той твори.

Вие чели ли сте книгата? Ако да, какво мислите за нея?

Усмивки и панди,
Криси


1 comment:

  1. Здравейте, Криси,

    Казвам се Деница Райкова и съм преводачката на "Аристотел и Данте откриват тайните на Вселената" . Книгата е един от любимите ми преводи, много си я обичам и затова безкрайно се радвам на всяко хубаво мнение за нея. Благодаря за това, което сте написали. Споделих ревюто Ви на страницата си във Фейсбук, надявам се, че нямате нищо против.

    ReplyDelete