Pages

Monday, 10 July 2017

Български Книжен Маратон


Хей :)

Аз ОБОЖАВАМ книжни маратони! Някакси успяват да ме надъхат да чета супер много и се превръщам в олимпийски състезател. Особено забавно е, ако го правиш и с други хора. Затова и БКМ е всъщност толкова добра идея!

Маратонът ще протече между 10 юли 2017 и 16 юли 2017. Състои се от 7 книжни предизвикателства, като 2 от тях са бонус. Можете да прочетете повече в блога на създателката - тук. Без повече приказки обаче, нека започваме с книжките, които аз подбрах тази година.

1. Книга от български автор:

Като цяло аз нямах особено голям избор тук, защото не живея в България и нямам откъде да си купувам книги на български. Родителите на една моя приятелка бяха наскоро на гости в Шотландия и ми подариха "Калуня-Каля". Не знам много за сюжета, освен че става въпрос за Априлското въстание. Аз си падам по исторически романи, така че се надявам този да ми хареса.


2. Книга, в която герой/героиня се жертва в името на кауза:

Вчера си взех комикса "Monstress" и илюстрациите вътре толкова ми харесват, че нямаше как да не го включа в маратона. Става въпрос за някаква война между хората и друг вид същества, където главната героиня се набутва и трябва да избяга. Или нещо такова :D
Обичате ли да четете графични романи?


3. Книга, чийто герой/чият героиня е европеец/европейка:

Аз съм огромен фен на Дейвид Уолиямс и съм изчела почти всичките му романи! Те са толкова забавни и комични, че няма как да не се харесат на повечето читатели. Напомня ми страшно много на Роалд Дал, който също обичам.
"The world's worst children" е всъщност сборник с кратки разкази за най-лошите деца на света. Не звучи ли супер яко?


4. Книга, чието действие се развива на планина:

Е, признавам си, тук ме хвърлихте в трета глуха. Сигурно няколко дни подред съм мислила и мислила коя книга, за бога, може да влезне в тази толкова специфична категория. Тъй като не измислих съвсем успешно, реших малко да извъртя избора си. Лелята на Падингтън, която го е отгледала, живее на планина в далечно Перу, а в тази книжка той й изпраща писма, в които й разказва за приключенията си. Предполагам, че може би се брои :D


5. Книга, чието действие се развива в силна държава:

За тук си избрах романтична книга, защото през лятото от време на време ми се дочитат такъв тип романи. В "Happy people read & drink coffee" се разказва за млада жена, която губи съпруга и дъщеря си при автомобилна катастрофа, и за това как се справя с живота. Тя държи книжарничка в Париж, което беше нещото, което ме привлече към книгата. Кой не обича книги за книги?


6. Книга по избор*:

Много обичам да чета книги за личностно развитие и затова ще включа една такава и в маратона. Тази точно би трябвало да помага за развитие на креативността и релаксацията. Силно се надявам да ми допадне.


7. Книга с корица, направена от българин*:

И може би черешката на тортата! Книга, от която съм най-заинтересована - "Сол при солта". Чух толкова хвалебствени неща за историята, че няма как да не й дам шанс просто. А корицата е просто произведение на изкуството <3

Вие ще се включите ли в маратона? Ако да, какво смятате да прочетете? Пишете ми, на мен ми е много интересно :)

Усмивки и панди,
Криси

1 comment:

  1. Успех с маратона, дано прочетеш всичко. Ще се радвам, ако направиш ревю на "Сол при солта" на мен много ми хареса и предполагам, че и теб ще те грабне. Графичният роман, който си избрала звучи интересно. Аз имам огромно желание да прочета манга и съм си набелязал една "Orange". Скоро ще си я поръчам и се надявам да ми хареса, защото ще ми е първата. Забелязах, че напоследък и ти се интересуваш от манга и ще ми е интересно да ми кажеш дали си чувала за "Оrange" и какво е мнението ти.
    Поздрави

    ReplyDelete