Pages

Wednesday, 19 July 2017

Книжно Ревю: MONSTRESS на Marjorie Liu


Хей :)

Как сте? Лятото мъчи ли ви с жегите?

Много пъти съм ви споделяла за моята огромна любов към комиксите, която гледам често да подхранвам, четейки новите неща, които излизат на пазара, и откривайки стари съкровища.

Вие обичате ли да четете комикси? Аз ги преоткрих преди няколко години и от тогава не съм спирала да чета! Обожавам да се гмурна в някоя история, която ми е представена и визуално, особено пък ако илюстрациите са невероятни.

За рождения ми ден реших да се почерпя с разходка из книжарницата, което принципно рядко правя, защото като беден студент, нямам чак толкова много пари, че да си купувам чисто нови книги на коричната им цена. Като завърша, всички книжарници ще са мои хахах.
Та, разглеждах си аз секцията с комикси и графични новели и "Monstress" веднага ми хвана окото заради интересното си заглавие. Все пак, кой не би искал да узнае повече за супер яка бойна мацка, която очевидно е и чудовище? Аз искам! И съм много доволна, че й дадох шанс.


"Monstress" е епично фентъзи, чието действие се развива в матриархална, алтернативна версия на Азия. Сюжетът ни хвърля в тежка война, водена от така наречените Arcanics, които са полу-хора, полу-животни, и много силен орден на вълшебници, които консумират Arcanics, за да се възползват от магическите им сили.

Главната героиня - Майка Полувълк (Maika Halfwolf) - е младо момиче Arcanic, оцеляло предишна война, но на огромна цена. Обезобразена физически и психически, Майка се страхува, че е загубила човешката част от себе си. Объркана и изпълнена с гняв, тя се отправя на мисия да научи повече за починалата си майка и евентуално да отмъсти за несправедливата й смърт.


"Monstress" е написан като роман, но нарисуван като комикс. Комбинация, която, честно казано, аз не мислех, че може да бъде успешна, но авторката и илюстраторката са се справили повече от брилянтно! Докато четях, наистина имах чувството, че съм се гмурнала в епичен фентъзи роман! Нарисуван обаче.

Изграждането на света е на изключително високо ниво, което е рядко срещано явление сред по-известните комикси на пазара. Самата история засяга доста социални и политически въпроси тъй като Майка минава от роб към затворник към ... нещо напълно различно и неочаквано. 


Авторката споделя, че е била силно повлияна от историите на баба си и дядо си, които са преживели Втората световна война. А светът, който тя построява е именно такъв - разпокъсван от войни, робство и тежка дехуманизация.

Ако си падате по епично фентъзи и бихте искали да пробвате прекрасно нарисуван комикс, то определено ви съветвам да дадете шанс на "Monstress". Мен успя да ме спечели!

Прочетете онлайн: ТУК
Купете: ТУК

Усмивки и панди,
Криси

1 comment:

  1. Здравей,Криси,комиксът изглежда невероятно,аз не съм чела комикси от векове, е поне от 8-9 години, но нямам търпение да се завърна към тях с този.Благодаря ти изключително много за линковете!

    P.S. Блогът ти е страхотен,с нетърпение очаквам още нови и интересни публикации. ��

    ReplyDelete