Pages

Wednesday, 2 August 2017

Книжен Юли


Хей :) 

От дълго време не сме се виждали (в този случай чели?) и много ми беше залипсвало да пиша за блога. Имаше два книжни маратона през месец юли, които всъщност ми помогнаха най-сетне да разбера, че май четатоните не са съвсем за мен. Харесва ми вълнението покрай книжните предизвикателства, но като че ли не ми допада, че всичко е толкова на тъгъдък.

Така че, идеята ми всъщност е вместо всеки месец да си правя списък с книги, които искам да прочета, ще си изготвям 4-5 предизвикателства, които да изпълнявам. Така хем ще мога да си подбирам какво ми се чете точно в момента, хем ще бъде и като малко книжно маратонче всеки месец. Съвсем скоро ще напиша публикация!

Стига повече приказки обаче! Нека ви разкажа какво успях да прочета, защото някои от заглавията ми станаха нови любимци!

Attack on Titan Vol.1 - Hajime Isayama

Бях ви споделила, че напоследък се гмуркам в света на мангата все по-често, а "Attack on Titan" е може би една от най-известните поредици в жанра. Разказва се за едно антиутопично бъдеще на човечеството, където огромни титани разрушават градове и убиват хора, помитайки всичко по пътя си. Историята е пълна с действие и приключения, така че ако си падате по по-динамични четива, определено препоръчвам.


The world's worst children - David Walliams

Аз, меко казано, обожавам Дейвид Уолямс! Всичките му книжки са толкова леки, забавни и приятно странни, че няма как да не се харесат не само на деца, но и на възрастни. Жанрово, може да се каже, че Дейвид е последовател на Роалд Дал, така че ако си падате по този тип истории и хумор, то определено дайте шанс на някоя от неговите книжки. На български, ако не се лъжа, са преведени 3-4.


The princess diaries - Meg Cabot

"Дневниците на принцесата", за съжаление и незнайно по каква причина, не са преведени на български, но определено трябва! Поредицата е толкова лека, забавна и комична, че аз направо прелитам през книгите. Фактът, че са написани наистина под формата на дневник, носи допълнителен чар! Ако сте харесали филмите и нямате затруднения да четете на английски, то какво чакате?!


Monstress - Marjorie Liu

Може би най-хубавата графична новела, която съм чела тази година. Епично фентъзи, развиващо се в алтернативна матриархална версия на Азия, където живеят две общества в огромен конфликт помежду си. Книгата се четеше като истински роман, макар и да е комикс, а пък илюстрациите са просто невероятни. От много отдавна не бях попадала на толкова добър artwork. Горещо препоръчвам, ако сте фенове на жанра фентъзи и обичате епични приключения.


How to be a  bawse - Lilly Singh

Нямам си никаква идея как така досега не съм попадала на Лили и нейните клипове в youtube. Толкова е забавна, земна и приятелски настроена, че е същинско удоволствие да я слушам и гледам. Книгата си я взех съвсем на сляпо от библиотеката и чак след това разбрах, че Лили всъщност е много известна. Супер готина и надъхваща е книгата й. Bawse е всъщност алтернативна версия на думата boss, която Лили интерпретира като "шеф в живота", а не просто шеф на работа. Ако си търсите нещо леко и вдъхновяващо, то грабвайте я!


Софийски магьосници - Мартин Колев

Чаках с огромно нетърпение нещо подобно да се появи на българския пазар и съм много доволна, че най-после има. Определено не е нищо кой знае колко впечатляващо или помитащо те, но пък за сметка на това книжката е пълна с много хумор, приключения и София! За мен поне, това си е рецепта за успех! Не се подлъгвайте, че е български автор, мислейки си, че ще е посредствено. Напротив! Мартин Колев се е справил повече от страхотно със задачата да създаде леко и приятно фентъзи.


Мемоарите на една лека жена - Джон Клилънд

От време на време силно ми се дочитат исторически романи и тъй като от промоцията на Сиела си бях взела книжката, реших да й дам шанс. Определено беше странно преживяване. Не съм сигурна по какъв друг начин да го поставя, честно казано. Историята проследява живота на Фани Хил, която е куртизантка, и как се превръща от бедно сираче в заможна млада жена. Книгата беше увлекателна и интересна, но определено имаше прекалено много епитети и описания на всякакви сексуални неща. Нямам нищо против секс и еротика, но не ни трябват 50+ синонима на мъжкия полов орган, нали? :D


Най-непохватната вещица - Джил Мърфи

Знаете си ме - аз съм голям дечко. Незнайно защо, не бях чела тази книжка. Имам съмнение, че просто не е била преведена на български, когато съм била малка. Но по-добре късно отколкото никога! Много се радвам, че я прочетох, защото беше много лека, забавна и приятна. Проследява живота на една много непохватна млада вещица и всички каши, които забърква.


Wolf children - Mamoru Hosoda

Тази манга е може би най-добрата, която съм чела досега! Не очаквах чак толкова да ми хареса, но определено успя да ме накара да се влюбя в нея безвъзвратно! Проследява живота на Хана, която в университета се влюбва в момче, което се оказва нещо средно между вълк и човек. Те заживяват заедно, тя забременява, но за жалост той умира при злощастни обстоятелства и тя трябва да отгледа двете им деца съвсем самичка. Историята е просто прекрасна! Мен успя да ме докосне и определено след известно време ще си я препрочета!


The clever guts diet - Dr Michael Mosley

Както може би някои от вас знаят, специалността ми в университета е свързана с хранене и постоянно чета всякакви неща свързани с човешкото тяло и как трябва да се храним, за да разширявам знанията си възможно най-много. Това не е книга за отслабване и диети, а за чревната флора и как трябва да се грижим за нея. Ако ще ви бъде интересно, мога да направя ревю на книгата, включвайки някои от най-интересните и важни съвети от нея.


Love & Gelato - Jenna Welch

Е, тази книга определено беше черешката на тортата! Толкова много ми хареса, че чак не мога да повярвам. Проследява лятото на Лина, чиято майка умира, но нейното предсмъртно желание е било Лина да отиде да живее в Италия при баща си, за да опознае както него, така и страната. Книгата е романтична, забавна, разчувстваща и идеална за летния сезон! А пък самия факт, че действието се развива в Италия, е един огромен плюс! Не знам за вас, но аз обичам всичко италианско. Ако си търсите лежерна книжка за плажа, то няма да сгрешите с тази!


Ох, приключихме най-накрая. Стори ми се по-дълга равносметка от обикновено. Много съм доволна от всичко, което прочетох. Фаворитът ми определено е Love & gelato, която навярно ще си препрочета другото лято отново.

Вашият юли как мина? Открихте ли нов любимец?

Усмивки и панди,
Криси

No comments:

Post a Comment